torsdag 27 augusti 2009

Om njutning och superenkelt shopping

Respekt för Helenas Vansbrosim! Jag vill också! Det sägs att en förlossning motsvarar ett marathon, men min senaste tog bara en timme, så det var mer som en promenad runt kvarteret. Ungefär. Snopet...
Nu skriker kroppen efter rörelse, men än så länge är ryggen lite anfrätt, så jag får ägna mig åt stillsamma saker. Just nu sitter jag till exempel och äter glass! Mums vad gott! Häagen-Dazs Cappucino Caramel Truffle.
Och det är ju inte vidare Råsmart.
Men.
Man måste bejaka vissa sug ibland och verkligen njuta av det man sätter i sig. För mycket kontroll ger bara fanatism och prestationsångest.
Dessutom ger det lätt en känsla av misslyckande när handen åker ner i godisskålen.
Det är så tråkigt när njutning blir ångest.
Så mitt lilla budskap ikväll är: Njut av glass och godis ibland, men förstör inte stunden med glassen med destruktiva tankar på synd och känsla av misslyckande.
Njutning är sinnessjukt viktigt!

/Ulrika

PS. Jag måste göra lite reklam. Vi har gjort vår första beställning hos Mataffären.se och det var sååå toppen. Ena dagen satt jag och klickade i allt gott och Råsmart jag ville fylla våra ekande skåp med och dagen efter ringer det på dörren på utlovad tid. Vips!, så är hallen full av matkassar och ytterligare lite senare skåpen fulla igen; bär i frysen, frukt i skålen och färsk fisk i kylen! Underbart, superenkelt och prisvärt! Stort plus för det ekologiska utbudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar